Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 47/2019

0 590

AUTO ŚWIAT znowu ukazał się z dodatkiem, ma więc łącznie 68 stron. W efekcie jego cena zbliża się do 4 złotych, a okładka zdecydowanie nie zachęca miłośników francuskiej motoryzacji do zakupu pisma. Dominuje na niej nowa generacja Škody Octavii i jedyne, co mogę o niej powiedzieć pozytywnego, to fakt, że nareszcie trochę się odróżnia od dotychczasowej ;-)

 

AUTO ŚWIAT nr 47 (1245) z 18.XI.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Auta używane”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C-Elysee, C3, C4, DS3, 3 Crossback, 7 Crossback, 2008, 308, 3008, 508, 5008, RCZ, Captur, Clio, Kangoo, Megane, Scenic, Talisman, Duster, Lodgy, Logan, Crossland X

 

Wszystkimi czterema rękami podpisuję się pod apelem Redaktora Naczelnego tygodnika AUTO ŚWIAT, który we „wstępniaku” pisze o tym, by piesi nie mieli zaufania do kierowców! Jakże idealnie wpisuje się to w artykuł napisany wczoraj przez Małgosię, pod którym pozwoliłem sobie zamieścić swój komentarz.

Renault Captur II generacji jest zauważalnie większy od dotychczasowego, ale konwencja stylistyczna – jakże udana – pozostała zachowana. Udana, bo ten samochód kupują tysiące ludzi każdego roku. Oczywiście zmiany się pojawiły, mam wrażenie, że nawet większe, niż w przypadku Clio IV i V. AUTO ŚWIAT opisuje tego miejskiego SUV-a, czy może crossovera na stronach 8-9 i „wycenia” go na 4,5 gwiazdki, a więc lepiej, niż MOTOR. Redaktor Dębecki docenia rozwiązania funkcjonalne, podoba mu się najwyraźniej także wielki tablet zorientowany tym razem wertykalnie, chwali systemy wspomagające kierowcę, ale też świetne wyciszenie samochodu. Bogate wyposażenie i pięć silników do wyboru pozwalają się cieszyć jazdą i wybrać coś dla siebie w zależności od tego, do czego wykorzystuje się ten samochód.

Kolejne auto z tego segmentu, ale kompletnie się różniące od Captura, AUTO ŚWIAT zaprezentował na stronach 12-13. Kompletnie, czyli napędem, materiałami wykończeniowymi i ceną oczywiście. Mowa tu o DS 3 Crossbacku E-Tense, czyli elektrycznej wersji znanego już auta spalinowego. Taki samochód nie jest tani – kosztuje co najmniej 159.900 zł. Mało nie jest, ale samochody z tym rodzajem napędu generalnie są drogie. A co na jego temat sądzi AUTO ŚWIAT? Chwali wyciszenie, styl, a także fakt, iż zespół akumulatorów trakcyjnych nie zabiera nic z funkcjonalności, bo auto powstało na płycie podłogowej, która przewidywała od początku stosowanie napędu elektrycznego.

Nieźle wypada zasięg DS 3 Crossbacka E-Tense – według normy WLTP można na w pełni naładowanych akumulatorach pokonać 320 km. I to mimo tego, że samochód jest o 320 kg cięższy od wersji spalinowej.

W tekście wspomniano też hybrydowego DS 7 Crossbacka E-Tense, a opisywany model oceniono na cztery gwiazdki.

Ten materiał powstał we współpracy z Peugeotem, jest więc w przynajmniej drobnym stopniu reklamowy. Albo inaczej – jest pozbawiony krytyki ;-) Na stronach 18-19 zaprezentowano Peugeoty 3008 i 5008. W sumie to chyba niezły sposób na motogazetki – za jakąś tam opłatą publikują materiał bez zwykłego, czasem bezsensownego marudzenia i utyskiwania, a nie każdy czytelnik zapewne zauważy, dlaczego tak się dzieje.

Citroëna C-Elysee i Dacię Logan wspomniano w teście Škody Scali (strony 30-31).

No i czas na dodatek. AUTO ŚWIAT zastanawia się nad turbodoładowanymi silnikami poszczególnych koncernów. Na stronie IV przedstawia silniki 1.2 PureTech i 1.6 THP. Ten pierwszy ocenia dobrze (choć wspomina o zdarzających się czasem problemach), ten drugi, choć nowoczesny, oszczędny i wydajny, niekoniecznie musi być dobrym wyborem. Przykładowe modele, w których znajdziecie te silniki, a które wspomniał AUTO ŚWIAT, to Citroëny C3, C4, Peugeoty 2008, 308 i 3008 oraz Ople Crossland X (1.2 PureTech) a także Citroëny C4, Picasso (nie było takie modelu!!!), DS3, Peugeoty 308, 508, 5008 i RCZ, ale też w BMW i Mini.

Z kolei jeśli chodzi o silniki Grupy Renault, to znajdziecie je na stronie VIII. Pokazano tam jednostki 1.2 TCe, 1.3 TCe oraz 1.6 TCe. Wspomniano modele Renault (Captur, Clio, Kangoo, Megane, Scenic, Talisman), Dacii (Duster, Lodgy) oraz kilka Nissanów.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o