Blisko połowa kierowców przyznaje, że zły nastrój może wpływać na zachowanie ich wobec innych kierujących – wynika z badań przeprowadzonych przez Citroëna. Czym jest styczniowy blues?
Wyniki badań opublikowane przez markę Citroën wskazują, że 49% Brytyjczyków cierpi na „styczniowego bluesa”. 25% przyznaje, że jest bardziej skłonna ignorować zagrożenia na drodze, gdy czuje się przygnębiona i nieszczęśliwa. Wyniki badania przeprowadzonego wśród 2000 brytyjskich kierowców wskazują na zagrożenia wynikające z bycia nieszczęśliwym lub w złym nastroju podczas jazdy. Jedna czwarta badanych kierowców twierdzi, że jest bardziej skłonna do rozpraszania się i ignorowania zagrożeń.
W badaniu przeprowadzonym przez Citroëna sprawdzono, jaki jest stosunek Brytyjczyków do „styczniowego bluesa” – uczucia obniżonego nastroju i braku motywacji w pierwszym miesiącu roku. Prawie połowa (49%) Brytyjczyków przyznaje, że w przeszłości cierpiała na „styczniowego bluesa”, a ponad jedna trzecia (34%) twierdzi, że styczeń jest miesiącem, który najbardziej negatywnie wpływa na ich samopoczucie.
Najbardziej korzystne dla poprawy samopoczucia okazują się spotkania z przyjaciółmi i bliskimi, ćwiczenia fizyczne i planowanie podróży w najbliższej przyszłości. Prawie połowa (45%) kierowców przyznaje, że zły nastrój powoduje, że są bardziej niespokojni i mniej tolerancyjni wobec innych kierowców – wynika z nowych badań przeprowadzonych przez Citroën UK.
Badanie wykazało, że wielu kierowców traktuje swoje samochody jako przystań i miejsce do przemyśleń – prawie jedna trzecia respondentów (32%) odpowiedziała, że jeździ samochodem tylko po to, aby oczyścić umysł. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Citroëna, prawie połowa kierowców (49%) uważa, że ich samochód mógłby być wyposażony w więcej funkcji poprawiających komfort i samopoczucie.
Wśród cech, które Brytyjczycy cenią najbardziej w swoich samochodach podczas jazdy zimą, znalazły się podgrzewane fotele (51%), wygodne siedzenia i komfort jazdy (35%) oraz dobry system informacyjno-rozrywkowy (35%).
Najnowsze samochody marki Citroën – w tym nowy Citroën ë-C4 X i nowy Citroën C5 X – zostały opracowane z myślą o zapewnieniu optymalnego komfortu w samochodzie podczas podróży, co zostało jeszcze bardziej podkreślone w modelach zelektryfikowanych Citroëna, które oferują spokój „ë-Comfort” dzięki spokojnej, wyrafinowanej i niemal bezgłośnej jeździe w trybie całkowicie elektrycznym.
Program Advanced Comfort obejmuje zawieszenie Advanced Comfort Suspension®, które wykorzystuje progresywne poduszki hydrauliczne do skutecznej amortyzacji nierówności drogi. Zaawansowane fotele komfortowe Citroëna zapewniają wsparcie i poprawiają postawę dzięki zastosowaniu pianki o dużej gęstości i dodatkowej 15-milimetrowej wierzchniej warstwy teksturowanej pianki z pamięcią kształtu.
„Styczniowy blues” to zjawisko znane wielu osobom, ale istnieją środki zaradcze, które pozwalają uporać się z tym uczuciem. Odwiedziny u przyjaciół lub przejażdżka samochodem to szybkie i proste sposoby na walkę z tym zjawiskiem. Citroën również dba o dobre samopoczucie swoich klientów i włożył wiele pracy w stworzenie gamy samochodów, które zapewniają spokojne i pogodne otoczenie zarówno kierowcom, jak i pasażerom – powiedział Greg Taylor, Dyrektor Zarządzający Citroën UK.
Zobacz samochody marki Citroën dostępne od ręki.
Najnowsze komentarze