Brytyjski magazyn Motor przetestował w 1983 roku kilka sportowych samochodów, w tym Renault Fuego Turbo z silnikiem 1.8. Jakie są wnioski z tego porównania?
Renault godnie stanęło w szranki z takimi konkurentami jak Audi, Ford, Lancia, Opel czy Toyota. W tym porównaniu sportowych aut ciekawe są uzyskiwane moce – dzisiaj trudno by było takie wyniki zaliczyć do klasy GT.
Renault Fuego Turbo 132 KM
Napędzany silnikiem 1.8 Turbo, Renault Fuego Turbo ma doskonałe osiągi w połączeniu z dobrą charakterystyką turbodoładowania. Opony Pirelli P6 zapewniają znakomite trzymanie się drogi, a prowadzenie jest zwarte, choć nieco pogarsza je brak wyczucia ze strony układu kierowniczego. Wyrafinowany i cichy, szczególnie przy dużych prędkościach, ale silnik staje się hałaśliwy, na wysokich obrotach. Wygodny i dobrze wykończony, choć ilość miejsca mogłaby być nieco większa. Bardzo dobrze wyposażony, ale dość drogi.
Audi Coupe 2.2 Injection 130 KM
Dobre osiągi łączą się z godną pochwały oszczędnością w zużyciu paliwa, Audi ma dobrą przyczepność oraz opanowane i zrównoważone prowadzenie. Inne dobre strony to płynna zmiana biegów, dobrze kontrolowana jazda i przestronne, wygodne wnętrze. Dość drogi, ale rozsądny zakup.
Ford Capri 2.8 Injection 160 KM
Capri 2.8 z wtryskiem paliwa to świetny samochód sportowy, który mimo braku momentu obrotowego przy niskich prędkościach, to jednak w stosunku do zastąpionego modelu 3-litrowego, z nawiązką rekompensuje to lepszymi osiągami i oszczędnością paliwa. Jego prowadzenie jest ostrzejsze, a jazda kontrolowana lepiej. Przestrzeń na tylnych siedzeniach jest mocno ograniczona, a nadwozie wygląda na przestarzałe. Wysoki standard wykończenia.
Lancia HPE 2000 VX 135 KM
Wyposażony w turbo, sportowy hatchback Lancii z napędem na przednie koła ma bardzo dobre osiągi, ale spore zużycie paliwa. Niskoprofilowe opony Pirelli P6 zapewniają dobrą przyczepność, a prowadzenie jest ogólnie zwarte i zwinne, ale wspomaganiu kierownicy brakuje wyczucia. Ponadprzeciętna jak na tę klasę ilość miejsca, zwłaszcza dla pasażerów tylnej kanapy i dobre wyposażenie. Przyzwoita jazda, ale przeciętne wykończenie i niestety słaba wentylacja.
Opel Manta 2.0 GT 110 KM
Opel Manta z 2-litrowym silnikiem benzynowym ma doskonałe osiągi (choć nieduży moment obrotowy) i bardzo rozsądne zużycie paliwa. Doskonałe prowadzenie i przyczepność, przyjemna zmiana biegów i dobra pozycja za kierownicą to kolejne plusy dla zapalonych kierowców, choć zawieszenie jest twarde a silnik brzmi nieprzyjemnie. Ograniczona ilość miejsca na nogi na tylnej kanapie i brak dzielonego oparcia. Doskonałe zegary. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
Toyota Celica 2.0 103 KM
Sportowy hatchback Toyoty ma przyzwoite osiągi i oszczędność oraz jest bardzo dobrze wyposażony. Dobra zmiana biegów, słaba wentylacja. Płynne prowadzenie nie jest możliwe przez słabo działające wspomaganie kierownicy. Ogrzewanie i widoczność w porządku, ale głośny silniik. Miejsca dla dwóch osób dużo, ale z tyłu ciasno.
Najnowsze komentarze