Z samochodów pozostających w kręgu naszych zainteresowań MOTOR znalazł miejsce na okładce tylko dla dwóch aut. To Peugeot 508 oraz Alfa Romeo Giulia, które stanęły w szranki w teście porównawczym w dziale aut używanych. Czy więcej o interesujących nas pojazdach znajdziemy wewnątrz numeru?
MOTOR nr 11 (3690) z 11.III.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,79 zł
Koszt 1 strony: niemal 10 groszy
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Nemo, 508, Bipper, e-5008, 5 E-Tech, R4, Symbioz, A290, Bigster, Sandero, Crossland, Grandland
Już na stronach 4-5 znajdziemy materiał poświęcony Fiatowi, a konkretnie planom rozwojowym marki na europejskim rynku. Chodzi o nowe modele o najróżniejszych rodzajach napędów bazujące na modularnej platformie Stellantis i nawiązujące do Pandy. Ale do nowej Pandy. Każdego roku na rynek trafi jeden model, ale należy się spodziewać, że mowa jest o Europie, a przecież w Ameryce Łacińskiej Fiat rozwija się dużo dynamiczniej i sprzedaje się dużo lepiej, niż na Starym Kontynencie, więc tam oferta pewnie będzie jeszcze bogatsza.
W tekście wspomniano też Fiaty 500 i Pandina oraz marki Opel i Peugeot.
Na stronie 8 znajdziecie krótką notatkę o najnowszej wersji napędowej (136-konna hybryda) Opla Grandlanda, o testach Renault 4 (w którym to materiale wspomniano Renault 5 E-Tech). Natomiast najważniejszym artykułem na tej stronie jest prezentacja Maserati GranCabrio – przepięknego sportowego modelu zapowiadanego już od wielu miesięcy.
Na stronie 9. (dość nietypowo) w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Alfę Romeo Giulię, Alpine A290, Alfę Romeo Milano, Dacię Bigster, Jeepa Wagoneera S, Renault 4, Nissana Juke’a, Opla Crosslanda, Opla Grandlanda, Peugeota e-5008 oraz Renault Symbioza.
Jeep Avenger pojawił się w roli potencjalnego rywala dla Volvo EX30 opisanego na stronach 14-17.
Dacia Sandero wystąpiła w roli potencjalnego rywala dla Hyundaia i20 opisanego na stronach 24-25.
Test Fiata 600e MOTOR opublikował na stronie 26. To produkowane w Polsce autko elektryczne operuje w segmencie B. Redaktor Jurko chwali osiągi, zasięg, wygodne fotele, przyjemną estetykę (zarówno na zewnątrz, jak i w środku) i rozsądne gospodarowanie energią. Trochę gorzej 600e wypada w kwestii ceny, ale cóż – technologia wciąż jest droga.
W dziale Używane na stronie 36. MOTOR przeanalizował Fiata Qubo (osobową wersję Fiorino, bliźniaczą dla Citroëna Nemo – na zdjęciu poniżej – i Peugeota Bippera). Były to małe kombivany o ciekawej stylistyce. MOTOR twierdzi, że jakość materiałów oraz komfort jazdy i hałas są na poziomie poniżej przeciętnej. Za przeciętne uznano wyposażenie, osiągi, wygląd i styl, ceny zakupu oraz bezawaryjność. Notę powyżej średniej MOTOR wystawił za zużycie paliwa, dostępność części i koszty serwisu. Ocena bardzo dobra pojawiła się za przestronność wnętrza, pojemność bagażnika, ceny części oraz dostępność serwisu.
Na stronie 37. MOTOR analizuje koszty sprowadzania aut używanych do Polski, zamieszcza też tabelę z najczęściej sprowadzanymi markami. Na czwartym miejscu plasuje się Opel, na siódmym Renault, a pierwszą dziesiątkę domykają Peugeot, Fiat i Citroën.
No i zapowiedziany na okładce test porównawczy dwóch aut segmentu D. Stylowych, budzących emocje, obu z koncernu Stellantis. MOTOR na stronach 38-41 porównał Alfę Romeo Giulię z Peugeotem 508 II generacji. Francuski rywal oferuje dwie wersje nadwoziowe, w tym praktyczną kombi. Giulia, to zawsze sedan. Przy analizie poszczególnych kategorii wyszły drobne, jednopunktowe różnice pomiędzy obydwoma samochodami, raz na korzyść Peugeot, raz Alfy. Ostatecznie MOTOR ogłosił remis – każdy z rywali uzbierał po 37 punktów.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze