Mam wrażenie, że strasznie dawno już nie było żadnego przeglądu prasy na naszych łamach. No ale skoro na rynku prasowym zostało tylko jedno mainstreamowe pismo – MOTOR – to nic dziwnego. Co więcej – ostatni numer tego tygodnika ukazał się 2,5 tygodnia temu, bo był wydaniem podwójnym. No ale od poniedziałku można już kupić aktualny MOTOR, więc nie zwlekajmy dłużej i sprawdźmy, co w nim napisano o interesujących nas samochodach.
MOTOR nr 34 (3661) z 21.VIII.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: e-3008, 5 EV, Captur, R5, Bigster, Duster, Astra, Corsa
Interesujące nas samochody pojawiły się w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, miejskiego SUV-a Alfy Romeo, Dacię Bigster, Dacię Duster, Nissana Juke’a, Peugeota e-3008 oraz Renault 4.
Na tej samej stronie znajdziecie też tabelkę z wynikami sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce w ciągu pierwszy siedmiu miesięcy 2023 roku (Dacia zajmuje miejsce dziewiąte, a Renault zamyka dziesiątkę) oraz materiał o nowym Mitsubishi L200. To pick-up, którego szósta generacji trafi także do Europy, ale na razie nie wiadomo, kiedy to się stanie. A wspominamy o tym, bo Mitsubishi wchodzi wraz z Renault i Nissanem w skład Aliansu skupiającego te trzy marki.
Test Jeepa Grand Cherokee 4xe znajdziecie na stronach 10-13. MOTOR chwali ten legendarny samochód, teraz dostępny w wersji hybrydowej plug-in. Po stronie zalet Redaktor Sobolewski wymienia przestronność, przystępną obsługę, szlachetne materiały wykończeniowe topowej odmiany, osiągi, rozsądne zużycie paliwa (jak na ten segment), dobry układ jezdny, prowadzenie, właściwości terenowe, atrakcyjne ceny i korzystnie wycenione pakiety serwisowe. Ale są i minusy: słabe tłumaczenie językowe menu, niezbyt pojemny akumulator trakcyjny, kłopoty z tłumieniem na dziurawych drogach oraz niewielkie możliwości personalizacji.
Na stronie 30. w dziale Używane pojawia się pytanie o Peugeota 308 z silnikiem PureTech w opozycji do Forda Focusa EcoBoost. MOTOR przytomnie odpowiada, że to bardzo porównywalne silniki, a wybiera się raczej między koncepcjami wnętrza obu aut.
Niżej pytanie i odpowiedź dotyczące materiału na youngtimera MOTOR zilustrował malutką fotką Renault 5.
Kolejna strona przynosi wykaz „liderów rynku” wtórnego, oczywiście polskiego. Na czele – Opel Astra, na pozycji dziesiątej – Opel Corsa.
Również w dziale Używane, na stronach 32-37, MOTOR analizuje, jaki samochód będzie idealny dla początkującego kierowcy. Wśród propozycji znalazły się Fiat Panda, Fiat 500, Opel Corsa, Opel Astra i dwie generacje Renault Captura.
Na stronach 42-45 MOTOR zamieścił relację z podróży kamperem zbudowanym na bazie Fiata Ducato.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Możecie kupić to wydanie.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze