Jakie są cele Peugeot w szybko rozwijającym się segmencie pojazdów z napędem 4×4? Czy Pana zdaniem obecne trendy rynkowe mogą być utrzymane w dłuższym okresie czasu?
Christian Le Roy: Sprzedaż pojazdów z napędem 4×4 wzrosła o 8% w Europie pomiędzy 2005 i 2006 rokiem. Ten trend będzie kontynuowany i być może będzie się nawet zwiększał. Jest podtrzymywany przez ciągłe wprowadzanie nowych modeli. Biorąc pod uwagę wszystkie segmenty rynkowe, napęd 4×4 dotyczy około 1 miliona pojazdów w Europie. Celem Peugeot jest sprzedawanie 15-20 tys. pojazdów w segmencie, który co roku przyciąga 400-440 tys. klientów. To są rozsądne szacunki, a nasz cel jest do osiągnięcia. W tym obszarze, Peugeot będzie się wyróżniał nie tylko swoją stylizacją, ale również swoją obecnością.
Czy modele z napędem 4×4 są sposobem na przyciągnięcie nowych klientów czy sposobem na zachowanie lojalności obecnych klientów?
Christian Le Roy: W przeszłości, nie można było znaleźć żadnego modelu z napędem 4×4 w salonach Peugeot. Jeśli klienci naprawdę pragnęli takiego samochodu, nie mieli wyboru i korzystali z oferty innych producentów. To się zmieni, kiedy Peugeot wprowadzi do swojej oferty pojazd z napędem na cztery koła. Wkraczając w ważny segment rynkowy, w którym wcześniej marka nie była znana, przyciągniemy nowych klientów, którzy do tej pory nie brali pod uwagę marki Peugeot.
Jakie są mocne strony 4007 w porównaniu z konkurentami?
Christian Le Roy: Dzięki współpracy z Mistubishi, uzyskaliśmy pomoc w opracowaniu modelu 4007, ponieważ firma ta jest doświadczonym ekspertem w produkcji pojazdów 4×4. Peugeot dodał swoją własną, przełomową technologię – silnik diesla z filtrem cząstek stałych z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail. Spora moc oraz moment obrotowy dostępny już na niskich obrotach silnika to jego główne zalety. A oszczędność naszych silników HDi FAP oznacza, że 4007 będzie wyłączona z restrykcyjnych przepisów podatkowych stosowanych przez niektóre kraje w odniesieniu do pojazdów z napędem 4×4. Peugeot był również autorem innych ulepszeń podczas prac rozwojowych nad 4007, takich jak specjalny dobór opon, modyfikacje układu kierowniczego, zawieszenia oraz hamulców. Wszystko to poprawiło trzymanie na drodze i uczyniło jazdę przyjemnością. A oprócz tego stylizacja, która bez wątpienia charakteryzuje Peugeot.
Jakby Pan opisał profil klientów 4007?
Christian Le Roy: Osoby nabywające takie samochody są zwykle w wieku od 40 do 59 lat i posiadają dzieci. Będą korzystali z 4007-ki na co dzień, a tylko 1% będzie opuszczał tradycyjne asfaltowe drogi.
Więc nie uznaje Pan 4007-ki za zdobywcę bezdroży?
Christian Le Roy: To nie jest główne założenie w trakcie projektowania tego typu samochodów z napędem 4×4. Biorąc to pod uwagę oraz, że 4007-ka będzie miała jedne z najlepszych osiągów w segmencie SUV, dzięki dobrym systemom kontroli elektronicznej oraz doświadczeniu Mitsubishi w segmencie samochodów terenowych, 4007-ka będzie wygodnie zdobywać trudne nawierzchnie. Ponadto duży moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej naszego silnika diesla będzie dodatkową zachętą dla tych, którzy lubią zbaczać z wyznaczonych szlaków.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze