• Najnowsze

Ukryjmy Peugeota, promujmy Volkswagena, czyli MOTOR nr 44/2019

2019-10-29

Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży

2021-01-21

Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?

2021-01-21

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

2021-01-20
Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

2021-01-20

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

2021-01-20

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

2021-01-20

Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!

2021-01-20

Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu

2021-01-20

Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia

2021-01-20
Renault 21 Turbo

Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż

2021-01-19
czwartek, 21 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Ukryjmy Peugeota, promujmy Volkswagena, czyli MOTOR nr 44/2019

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2019-10-29
w Przeglad Prasy
Czas czytania7min czytania
22 2
10
21
UDOSTĘPNIEŃ
69
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 03/2021

Samochody niemieckie kontra francuskie, włoskie i japońskie. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 01/2021

Najwięcej miejsca na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR zajmuje ósma generacja Golfa. Nieco tylko mniej – Audi R8, też podobno nowe. Francuskie samochody są dwa – malusieńkie tak bardzo, że mniejszych zdjęć nie ma. Skąd więc w tytule jest coś o ukryciu Peugeota? Poczytajcie stronniczy przegląd prasy, to się dowiecie!

 

MOTOR nr 44 (3462) z 28.X.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4 Cactus, 207, 208, 3008, 508, 12, Clio, Koleos, Megane, Duster, Lodgy, Sandero, Insignia, Mokka X

 

Ubawił mnie, choć w dość smutny sposób, list czytelnika Wojtka zamieszczony na stronie 4. Ubolewa on nad tym, jak to ludzie piszą coś na smartfonach podczas jazdy samochodem. OK, ma trochę racji, ale przykład podaje debilny: jadący przed nim po autostradzie samochód co chwilę „zahaczał” o lewy pas. Kiedy czytelnik Wojtek go wyprzedzał, to zobaczył, że prowadząca ów samochód kobieta coś pisze na smartfonie, a jechała z szybkością około 150 km/h. Skoro więc czytelnik Wojtek ją wyprzedzał, to jechał szybciej od niej. Przypominam, że na autostradach w Polsce obowiązuje ograniczenie prędkości do 140 km/h i jest to jeden z najwyższych limitów w Europie, a i na świecie. Czytelnik Wojtek tez więc bez winy nie jest i jeszcze się do tego przyznaje. Ale to tę kobietę krytykuje (słusznie), sam swojej winy nie dostrzegając. Ot, Polska…

MOTOR wręcz sika po nogach przedstawiając na stronach 6-9 ósmą generację Golfa. Nie krytykuje jednak (choć to zauważa) obsługi nawiewów i klimatyzacji za pomocą dotykowego ekranu, na co utyskuje w przypadku aut francuskich. Zadziwiająca spolegliwość wobec niemieckiego producenta aut…

Na stronach 10-11 MOTOR podał zatrudnienie w szeregu koncernów motoryzacyjnych. Grupa PSA jest na siódmym miejscu na świecie, a Grupa Renault na ósmym. Największe zatrudnienie ma Grupa Volkswagena. Pewnie nieefektywni są ci pracownicy ;-) Żartuję.

W dziale Przyszłe premiery (margines strony 11.) MOTOR wspomina Dacię Sandero, Opla Insignię oraz Opla Mokkę X.

Na marginesie kolejnej strony znajdziecie skrócony cennik Dacii Lodgy z roku modelowego 2020.  Pełny cennik przedstawiłem pod koniec testu Dacii Lodgy Stepway. Za to nieco niżej na tej samej stronie znajdziecie też ceny Peugeota 3008 w wersji hybrydowej. Te też już podaliśmy.

W cyklu Pierwsza jazda MOTOR prezentuje na stronach 14-15 najnowszego Peugeota 208. To dlatego napisałem na wstępie, że go ukryto. To ważny model na europejskim rynku. Z pewnością będzie się dobrze sprzedawał, choć pewnie Clio (wspomnianego w tekście) nie pokona. Niestety MOTOR pozwala sobie na błędy i przeinaczenia. Jakie błędy? A na przykład taki, że Peugeot e-208 nie jest pierwszym seryjnym samochodem elektrycznym arki Peugeot. Nie sięgając do zamierzchłej przeszłości wystarczy wspomnieć tylko model i0n. OK, to był klon Mitsubishi, ale oferowany pod marką Peugeot. W sieci dealerskiej Peugeot. A że za wcześnie, że nie trafił w swój czas? To nie zmienia faktu, że był samochodem seryjnym. Małoseryjnym, ale seryjnym. Już nie będę z litości wspominał o elektrycznych Partnerach… Z kolei stwierdzenie, że wraz z premierą SUV-a 3008 Peugeot zerwał z niezbyt wyszukaną stylistyką oraz dyskusyjnymi jakością i niezawodnością, to mocne nadużycie. W porównaniu z wieloma innymi samochodami niezawodność, jakość, a i stylistyka stały na nieosiągalnym dla rywali poziomie!

Oczywiście inaczej być nie mogło – Redaktor Struk dostrzega całkiem sporo mankamentów, wpadek ergonomicznych, słabego czucia kierownicy, kiepskiej widoczności… Mógłbym to zrozumieć – ja zauważam wiele takich rzeczy w Škodach na przykład. Ale ja z natury jestem nieobiektywny i wyraźnie mamy zaznaczone w nazwie wortalu, co nam w duszy gra. MOTOR chce uchodzić za tak obiektywne pismo, jakim było przez dziesięciolecia. Tylko że pod niemieckim władaniem obiektywizm zniknął. Bezpowrotnie, jak sądzę…

Ale są i zalety 208-ki. To m.in. świetnie skalibrowane ESP, choć oczywiście nie sprawia to, że Peugeot prowadzi się tak doskonale, jak Polo, czy Fiesta. W Forda jestem w stanie uwierzyć, ale ten jeżdżący grill ma być taki niby dobry? Zawieszenie niby zapewnia sporo komfortu, ale ma tendencję do galopowania. Kurczę, na Stegny go wzięli? Silnik jest dynamiczny i oszczędny, a przekładnia precyzyjna, ale podobno hałasuje (zwłaszcza diesel). Czy to nie powinno być w tekście o Volkswagenie? Akurat diesle PSA są od lat jednymi z najlepszych, jeśli chodzi o kulturę pracy!

Oczywiście MOTOR skrytykował cenę samochodu na polskim rynku. Ale tak samo motogazetki krytykowały ceny 3008-ki, 5008-ki i 508-ki, a jednak Polacy tych samochodów trochę kupują. Widać je na drogach. 208-ki też się na nich pojawią!
W materiale wspomniano też Citroëna C3.

Samochody francuskie są w Polsce stosunkowo rzadko kradzione, ale i to się zdarza. MOTOR zamieścił na stronach 34-36 materiał poświęcony tematyce kradzieży aut. Wspomina Citroëna Berlingo (zdarzały się kradzieże w woj., lubuskim, opolskim i na Dolnym Śląsku). Wielkopolska, to niebezpieczny dla nas region – w pierwszym półroczu ginęły tam m.in. C4 Cactusy, Clio, Megane i C3. Na Opolszczyźnie „wcięło” dwa Peugeoty 207 i wspomniane już trzy egzemplarze Berlingo. Na Śląsku „wsiąkło” 8 egzemplarzy Peugeota 508, a w Łódzkiem aż trzynaście takich aut! Jednakże w skali kraju w Top 25 aut, których zginęło najwięcej (ilościowo, a nie w stosunku do liczby zarejestrowanych) jest tylko dwa modele marek francuskich. To Renault Clio (zginęło 62 sztuki) i Renault Megane (39 sztuk).

Na stronie 43. MOTOR zaprezentował najlepsze i najgorsze marki według brytyjskiego What Car? Wspomniano tam Citroëna i Peugeota, które – choć wymieniono je wśród najgorszych – mają całkiem niezłe noty.

W dziale Używane przedstawiono SUV-y za 30 tys. zł (strony 44-49). Pojawiła się tam Dacia Duster, którą pochwalono za walory terenowe, Renault Koleosa I generacji (niedoceniany, a więc tani) oraz Peugeota 3008 I generacji (za funkcjonalność i znakomite silniki wysokoprężne).

Citroëna C3 II generacji pokazano na stronie 52. w roli rynkowego rywala dla opisywanej w dziale Używane Toyoty Yaris.

W dziale MOTOR Retro (strona 54.) przypomniano Renault 12. To było lekkie auto o ciekawej stylistyce (u nas bardziej popularna, bo łatwiej dostępna była Dacia).

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 122072083008508BerlingoC3C4 CactusCitroenClioDaciaDusterInsigniaKoleosLodgyMeganeMokka XMOTORopelPeugeotRenaultSandero
Udostepnij8Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Citroen zaprezentował nowy model limuzyny w Poznaniu? No prawie…

Następny

Nowy Peugeot 208 w mobilnym salonie samochodowym

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy Peugeot 208 w mobilnym salonie samochodowym

2019 Opel Corsa-e

Opel zaprezentuje 8 modeli z napędem elektrycznym i hybrydowym

Renault Captur

Nowy Renault Captur będzie oferowany w dwóch wersjach hybrydowych

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Rafal Polak o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Jakman o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • DarekK o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Tommylee o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Anonimowo o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Igor o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Tomasz Nowicki o Stellantis wystartował, ale Tavaresa czeka bardzo trudne zadanie. Czy sobie poradzi?
    • Daniel o Stellantis wystartował, ale Tavaresa czeka bardzo trudne zadanie. Czy sobie poradzi?
    • Roman o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży
    • Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?
    • Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021
    • Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!
    • Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    10
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.