Citroën był jedną z najliczniejszych marek samochodów obecnych na tegorocznych targach Retro Motor Show w Poznaniu. Pojazdy z szewronami w logo można było znaleźć właściwie w każdym zakątku targów, ale nasze oczy cieszyły również samochody Renault, Peugeot, Alpine, Dacia i Talbot.
W ubiegły weekend odbyły się targi Retro Motor Show, które cieszyły ogromnym zainteresowaniem i jeśli lubicie liczby, to dodam tylko, że w ciągu trzech dni imprezę w Poznaniu odwiedziły aż 29.733 osoby! Na powierzchni 35.000 m2 można było zobaczyć 200 wystawców i bardzo cieszy nas mocna reprezentacja przedstawicieli francuskiej motoryzacji.
Czasu w Poznaniu nie miałam wiele, bo zaledwie kilka godzin, ale emocje i pozytywna energia, którą skutecznie zarażali członkowie zaprzyjaźnionych klubów i właścicieli pojazdów z różnych epok, pozostanie ze mną na długo. To nie tak, że na targach Retro Motor Show obecne były jedynie klasyczne samochody, nowoczesnych akcentów, które doskonale obrazowały postęp jaki dokonał się w branży motoryzacyjnej na przestrzeni lat, również nie brakowało. Duże wrażenie robiła przepaść ponad 100 lat pomiędzy Citroënem C2 5HP z 1921 roku zwanym przez właściciela, Konrada Dulę „Chrupkiem” i najnowszym modelem C5 X, które stały niemal maska w maskę na stoisku Amicale Citroën Pologne. Stowarzyszenie wystawiło również kilka egzemplarzy popularnego niegdyś wśród gangsterów modelu Traction Avant oraz BX-a. Z bliska mogliśmy przyjrzeć się hydropneumatycznemu zawieszeniu i podziwiać kilka modeli w skali oraz wystawę opon Michelin.
Ciekawostkami z historii przedwojennej motoryzacji na przykładzie dwóch Citroenów AC4 podzielił się z nami Sebastian Draga a najliczniejsze grono BX-ów na Retro Motro Show w tym limitowaną do 3000 egzemplarzy wersję Digit z cyfrową deską rozdzielczą prezentował Citroën Oldtimer Club Polska.
Citroën 2CV, Lomax, Burton i Mehari
Citroën Klub Poznań udowadniał z kolei, że 2CV to samochód o wielu twarzach i najróżniejszych zastosowaniach. Prosta i niezawodna konstrukcja pozwoliła innym producentom na wykorzystanie podwozia do własnych celów. Na stoisku klubu można było zobaczyć popularną kaczkę zachowaną w oryginalnym stanie, wersję pick-up oraz rekreacyjny model z przyczepa. Uwagę skupiały: produkowany przez Brytyjczyków żółty Lomax, Burton, który jest współczesną interpretacją w stylu retro oraz produkowana na Wyspach Kanaryjskich Condesa Duquesa. Konstrukcję 2CV Citroën wykorzystał również w modelu Mehari, którego „pilnował” sympatyczny żandarm.
Miłośnicy zabytkowych samochodów i dobrej muzyki nie mogli przegapić stoiska Od-jazz-dowe auta, na którym jazzowe rytmy przygrywał zespół na żywo. Coś miłego dla ucha i dla oczu, bo francuskich samochodów było tutaj sporo: Citroën AC4, Traction Avant, 2CV w wersji Charlestone, a także Peugeot 201, który zapoczątkował trzycyfrową nomenklaturę modeli marki z zerem po środku. Wśród samochodów spod znaku lwa w Poznaniu dostrzegliśmy jeszcze model 205 Automatic oraz 207-kę, która demonstrowała proces zabezpieczania podwozia.
Najstarszym samochodem na targach Retro Motor Show 2022 było Renault AX z 1906 roku, o którym już wspominaliśmy. Inne modele Grupy obecne w Poznaniu to R25 V6, Renault Megane II z przebiegiem zaledwie 263 km, Alpine A610 Turbo napędzany 3-litrowym silnikiem o mocy 250 KM umieszczonym za tylną osią oraz Dacia 1300. Poniżej galeria zdjęć z wydarzenia.
Citroën C2 5HP z 1921 roku i Citroën C5 X
Citroën AC4 Commerciale
Citroën AC4 „taxi”
Citroën BX Digit
Citroën 2CV
Burton na bazie 2CV
Condesa Duquesa
Citroën Mehari i francuski żandarm
2CV wersja wakacyjna
Citroën Traction Avant i AC4
Citroën 2CV w 100% oryginalny
DS z napędem elektrycznym
Peugeot 201
Peugeot 205 Automatic
Peugeot 207
Renault AX z 1906 roku
Renault 25 V6
Renault Megane z przebiegiem 263 km
Dacia 1300
Alpine A610 Turbo
Talbot Matra M530
Talbot Matra Murena
Najnowsze komentarze