Historyczne dziedzictwo marek leży najwyraźniej poza zainteresowaniami koncernu Stellantis. Na stronach marek Citroën, a wcześniej Opel, na próżno można było szukać wzmianek o ważnych wydarzeniach, związanych z ich początkami.
„Historia jest świadkiem czasów, światłem prawdy, życiem pamięci, nauczycielką życia“ – Cyceron
Wczoraj, dnia 5. lutego 2022, przypadała 144 rocznica urodzin Andre Citroëna. O tym jak bardzo istotne jest to wydarzenie dla środowisk posiadaczy i miłośników marki niech świadczy fakt, że na obchody tej rocznicy do Rydzyny, zorganizowane przez stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne, przyjechało z całej Polski blisko 200 osób, a na dużym parkingu przed salonem A.M. Rakowscy w pewnym momencie po prostu zabrakło miejsca. Zainteresowanie było ogromne. Tymczasem ani na profilach społecznościowych Citroëna, ani na stronach marki nie można się było doszukać nawet drobnej wzmianki o urodzinach założyciela.
Kilkanaście dni wcześniej, 21. stycznia, miała miejsce inna, bardzo ważna dla koncernu Stellantis, data. Marka Opel obchodziła swoje 160 urodziny. Informowaliśmy o tym obszernie w materiale redaktora Gregorczyka. Również i w tym przypadku plan komunikacyjny Stellantis zdaje się kompletnie pomijać znaczenie historii.
W jednym i drugim przypadku trudno zrozumieć takie podejście. Samochody są dla bardzo wielu osób czymś więcej niż tylko produktem. Sprzedaje się je z użyciem emocji, budując wokół wizerunku marki odpowiednie skojarzenia, wykorzystując szereg środków wyrazu i emocjonalnych określeń. Historia nie jest czymś, co można tak po prostu zignorować i moim zdaniem Stellantis popełnia bardzo poważny błąd, ignorując ją w swojej strategii komunikacji oraz marketingu. Zwłaszcza w przypadku Citroëna, którego liczne modele przez lata stworzyły wokół siebie wręcz kult!
Z zewnątrz wygląda to bardzo dziwnie, jakby koncern Stellantis w pogoni za wynikami finansowymi i realizacją kolejnych wewnętrznych celów, nie chciał po prostu pamiętać o swojej historii. Koncentruje się na oszczędnościach, jakby tracąc z oczu to, jak i dlaczego kiedyś te marki powstały i z jakiego powodu ludzie kupowali produkowane przez nie samochody. A przynajmniej nie dostrzegając lub nie chcąc dostrzec, dlaczego część osób wybiera takie, a nie inne samochody.
My pamiętać chcemy – a na naszych łamach będziemy przypominać o ważnych rocznicach i wydarzeniach, które wpłynęły na naszą przeszłość i teraźniejszość. Dużo zaskakujących i ciekawych informacji z przeszłości znajdziecie już dzisiaj w dziale Historia Motoryzacji.
Dodajmy, że w niektórych krajach o tych rocznicach importerzy pamiętają i o nich informują…
Najnowsze komentarze