niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Dla rodziny i dla biznesu – Peugeot jest dobry na wszystko

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-09-09
w Historia, Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
137 2
0
119
UDOSTĘPNIEŃ
398
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

Od zarania motoryzacji samochód był symbolem ucieczki, sposobem pokonywania coraz większych odległości w celu odkrywania świata. Ale jeśli początkowo był to luksus dla nielicznych, z biegiem lat stał się coraz bardziej dostępny dla szerokiego grona klientów.

Początkowo wielu klientów kupowało samochody głównie w celach biznesowych. Byli to drobni rzemieślnicy i handlowcy, których z pewnością nie było stać na dwa samochody – do pracy i na rodzinne wakacje. Zresztą w ogóle nie było ich stać na wakacje. Jednakże około połowy lat dwudziestych narodziły się pierwsze samochody o podwójnej roli. Peugeot natychmiast wyczuł koniunkturę i zaoferował gamę modeli zdolnych sprostać obu tym zadaniom bez zbytnich kompromisów. Ten krok szybko został doceniony przez klientów, a marka zdobyła ważny fragment rynku, którego już nigdy nie porzuciła.

Pierwszymi samochodami Peugeot pełniącymi tę podwójną rolę były modele 201, a wkrótce potem 301 i 401. Pojawiły się takie nazwy, jak Torpedo 4-miejscowe Commercial, Coach 4-miejscowy Commercial i Limuzyna 4-miejscowa Commercial.

Wraz z pojawieniem się serii 02, a zwłaszcza modelu 402, ładowność pod względem kubatury oraz nośności znacznie wzrosła. Ale nie były to jedyne zmiany. Ulepszono także rozwiązania modułowe, aby umożliwić proste zarządzanie przestrzenią przeznaczoną na ładunek.

Peugeot 202 Komercyjna Limuzyna z czterema lub sześcioma miejscami stała się w 1938 roku pierwszym modelem rodzinno-komercyjnym, która miał nowoczesną linię, jaką można przypisać stylowi dzisiejszych modeli o nieco użytkowym charakterze (czyli kombi).

Po przerwie spowodowanej II wojną światową pojawił się Peugeot 202 z wersją zwaną „canadienne” z drewnianą konstrukcją, która z powojennej konieczności nie tylko nie wyszła z mody, za to przyniosła bardzo ciekawe na rynku europejskim rozwiązania estetyczne.

Od lat pięćdziesiątych XX wieku wersje Break lub Familiale (w zależności od liczby miejsc siedzących, która wahała się od 5 do 7) znajdowały coraz większe uznanie klientów. To lata modeli 203 i 403, które szybko stały się popularne w europejskiej przestrzeni motoryzacyjnej. Wszystkie „długie” samochody Peugeot (często nazywane Break lub Familiale, aby odróżnić je od sedanów) były projektowane z myślą o bardzo dużym bagażniku z sześcioma punktami kotwiczenia, bardzo przydatnego do załadunku bagażu wakacyjnego, zwłaszcza, gdy podróżować nimi miało siedem osób.

W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku, w okresie boomu ekonomicznego, Peugeot oferował szeroką gamę długich modeli, od 404 Break, Commercial, Family do małego 204 Break, które w następnej dekadzie przeobraziły się w 304 Break i 504 Break, Commercial i Family.

Dzisiaj, w środku cyfrowej ery, Peugeot zawsze utrzymuje w ofercie swoją gamę „długich” wersji, choć nie są one już nazywane Break lub Familiale, ale SW. Ale możliwość zabrania się na wakacje „z prawie połową domu” jest nadal bardzo ważna. Dziś Peugeot oferuje modele 308 SW i 508 SW. Pierwszy z nich dostępny jest od niedawna z nowym, w 100% cyfrowym zestawem wskaźników, drugi oferowany jest nie tylko w wersjach spalinowych, ale też w odmianie hybrydowej typu plug-in, zdolnej łączyć zalety napędu w 100% elektrycznego z zaletami autonomii napędu hybrydowego.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 201202203204301304308401402403404504508historiaPeugeot
Udostepnij48Tweet30Udostepnij8
Poprzedni

Nowa Dacia Sandero ujawnia swoje wnętrze!

Następny

Opel Zafira-e Life już na polskim rynku. Ile kosztuje?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
2020 Opel Zafira-e Life

Opel Zafira-e Life już na polskim rynku. Ile kosztuje?

Citroen Ami w Niemczech. Jazdy testowe w Berlinie

Prawdziwe piekło na poligonie (Wysoka Grzęda Baja Poland)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Piotr001 - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.