Kolejne ciekawe rozwiązanie zaprezentowane przez PSA Peugeot Citroën podczas Dnia Innowacji, to Hybride Eco, swoiste rozwinięcie oferowanych już tzw. mikrohybryd (e-HDi), co pozwoli skorzystać z proekologicznych rozwiązań równie dużej, a w zasadzie jeszcze większej liczbie użytkowników francuskich samochodów. Wprawdzie Hybride Eco trafi do seryjnych aut dopiero za cztery lata, ale za to pojawi się nie tylko w dieslach, lecz i w samochodach napędzanych benzyną.
Kluczowym rozwiązaniem Grupy PSA jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla i innych zanieczyszczeń powietrza powstałych podczas eksploatacji samochodów. Drogą prowadzącą wprost do tego celu jest minimalizacja zużycia paliwa i właśnie podczas tegorocznego Dnia Innowacji koncern zaprezentował szereg ciekawych rozwiązań, w tym Hybride Eco. W stosunku do tradycyjnych rozwiązań stosowanych dziś, Hybride Eco pozwala na zmniejszenie spalania o 10-15%, a w odniesieniu do mikrohybrydy e-HDi pozwoli na redukcję emisji dwutlenku węgla o 15 g/km. To bardzo dużo, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że walka o każdy gram jest batalią niełatwą.
Hybride Eco, to rozwiązanie możliwe do zaimplementowania w samochodach segmentów B, C i D, czyli począwszy od aut miejskich typu Citroën C3, czy Peugeot 208, aż po samochody klasy średniej, takie jak Citroën C5 i Peugeot 508. W układzie napędowym silnik spalinowy wspomagany jest 10-kilowatowym motorem elektrycznym połączonym z akumulatorami litowo-jonowymi dostarczającymi prąd o napięciu 48 V. Ta druga, wspomagająca jednostka, działa do prędkości 20 km/h pozwalając się poruszać w korkach, czy podczas manewrów parkowania, albo w strefie zamieszkania bez konieczności korzystania z silnika spalinowego, a więc w cichym trybie zeroemisyjnym. Co więcej – napęd elektryczny może, jak w rozwiązaniu HYbrid4 stosowanym już w modelach 3008, 508 i DS5, wspomagać jednostkę spalinową podczas przyspieszania. System Hybride Eco może bez problemów współpracować z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, ze skrzyniami automatycznymi, bądź manualnymi. W efekcie trafić może do ogromnej liczby samochodów koncernu PSA!
Hybride Eco został opracowany przez PSA Peugeot Citroën we współpracy z partnerami: Valeo, Bosch oraz Continental.
O innych ciekawych rozwiązaniach zaprezentowanych podczas Dnia Innowacji PSA możecie poczytać w artykułach:
Rewolucja napędowa w PSA
Nowa modularna platforma PSA
HYdole: nowy model hybrydy PSA
Jeszcze czystsze diesle PSA
Citroen
KG; grafika: PSA
Najnowsze komentarze