Nowy Peugeot 308 na horyzoncie. Dłuższa maska silnika, kabina przesunięta do tyłu, wymiary podobne do aktualnego modelu ale więcej miejsca w środku. Tak w skrócie przedstawia się zapowiedź nowego Peugeot 308, który pojawi się w 2021 roku na rynku.
Zobacz: testy nowych modeli Peugeot
Do premiery nowego kompaktu Peugeot jeszcze rok, ale coraz więcej wiadomo o nowym samochodzie. Peugeot wykorzystuje ten czas na zaprojektowanie zupełnie nowego auta. To nie będzie ewolucja, ale wręcz rewolucja w marce i wytyczenie trendów na kolejne lata. Peugeot obiecywał tworzenie samochodów wysokiej jakości, które aspirują w stronę segmentu premium. Po pięknym nowym 508 oraz bardzo udanym nowym 208 i 2008 przychodzi więc czas na bardzo ważny segment kompaktów.
Według przedstawicieli producenta, z którymi rozmawialiśmy, nowy Peugeot 308 ma być tym dla marki czym było przejście z 3008 I na 3008 II. SUV z lwem stał się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w swojej klasie.
A kompakty są ważne z wielu powodów. Po pierwsze to nadal bardzo chętnie wybierany segment samochodów. Pomimo ofensywy SUVów, tego typu auta są często kupowane, zarówno przez klientów indywidualnych jak i flotowych.
Kompakt na platformie EMP2
Samochód powstanie na zmodernizowanej platformie EMP2, która będzie lżejsza i otrzyma szereg nowych funkcji, związanych z napędami hybrydowymi. Mniejsza waga ma pomóc w podniesieniu osiągów samochodu a także zmniejszeniu zużycia paliwa. Dla Peugeot bardzo ważna jest też emisja CO2, która w 2021 roku będzie musiała być jeszcze niższa – to wszystko uda się osiągnąć połączeniem nowych technologii i obniżonego ciężaru.
Wygląd zewnętrzny to rewolucja
Najważniejsze zmiany czekają nas w warstwie projektu nadwozia. Nowy Peugeot 308 będzie miał dłuższą maskę silnika. Pod względem proporcji czeka nas więc rewolucja. Możemy spodziewać się kształtu, który ma proporcje podobne do BMW 1. Całość prac projektowych poszła w stronę dynamiki, sportowego wyglądu. Dlatego, w przeciwieństwie do 208, zmniejszone zostaną szyby i obniżona wysokość nadwozia. Nie możemy się jednak spodziewać bezramkowych szyb, to zbyt drogie rozwiązanie jak na kompakty. Przód, inspirowany modelem Instinct, będzie miał większy grill, kły lwa jako światła do jazdy dziennej i nowej generacji węższe reflektory. LED prawdopodobnie stanie się standardem.
Koncept Instinct z 2017 roku stanowi silną inspirację dla nowego Peugeot 308. Powyżej wizualizacja, przygotowana przez L’Argus, poniżej koncept.
Nowy Peugeot 308: trzy wersje nadwozia!
Klasyczny hatchback i kombi to dwa rodzaje nadwozia, które będą dostępne w nowym 308. Jeśli chodzi o ten pierwszy, to rozstaw osi wyniesie 2,62 metra. Pod względem ilości miejsca w środku ma być jednak lepiej niż w aktualnym modelu 308. Producent obiecuje popracować nad przestrzenią we wszystkich aspektach. Za to wersja SW (kombi) będzie miała 2,73 m rozstawu i bagażnik większy niż… w nowym 508 SW.
Opracowywana jest jeszcze trzecia wersja nadwozia, wykorzystująca również zwiększony rozstaw osi, która ma pojawić się m.in. w… USA. Czyżby szykował się nam duży sedan?
Peugeot 308 225 KM
Najmocniejszą wersją 308 będzie 225-konna ładowalna hybryda z zasięgiem elektrycznym 50 km. Producent zdaje sobie jednak sprawę z tego, że jej cena może być zbyt wysoka, jak na możliwości finansowe większości klientów. Dlatego przewiduje też tańszą wersję o mocy 150 KM z mniejszym akumulatorem. Obie wersje otrzymają automatyczną 8-biegową skrzynię w nieco nowszej odsłonie niż te, które znamy dzisiaj.
W zakresie klasycznych napędów pojawią się trzy silniki benzynowe o mocach 150, 130 i 100 KM o pojemności 1.2 litra Będą to nowej generacji silniki PureTech, z obniżoną emisją CO2. Diesle na razie pozostaną w ofercie i będą dostępne w wariantach 130 i 100 KM.
Nowa skrzynia biegów od 2022 roku
Nowa zelektryfikowana skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem pojawi się w 2002 roku, we wszystkich samochodach PSA w wersji hybrydowej i elektrycznej (Mild-hybrid – MHEV, , Plug-in Hybrid – PHEV). Opracowano ją we współpracy z firmą PunchPowertrain. Skrzynia DT2 używa silnika elektrycznego o napięciu 48V i zapewnia bardzo szybką i płynną zmianę biegów przy zachowaniu małej wagi i ekonomii spalania.
100% elektryczny Peugeot 308 SE
Nie będzie na razie wersji elektrycznej. Koszty produkcji i cena dla klientów są zbyt wysokie, co pokazały doświadczenia innych producentów. Dlatego Peugeot opracuje prawdopodobnie jedynie sportową wersję 308, odpowiadającą projektowi 400-konnego Peugeot 508 SE.
Nowy Peugeot 308 – kiedy premiera?
Peugeot 308 III zostanie oficjalnie zaprezentowany wiosną 2021 roku a do salonów ma trafić latem. Jego cena nie jest na razie znana.
https://www.youtube.com/watch?v=5f9X8vZRPI8
źródło: L’argus / Peugeot Francja
Najnowsze komentarze